Vitaminka – spoj tradicije i kvalitete koji traje 70 godina

Lider u proizvodnji i prodaji prerađevina od voća i povrća u BiH i regionu, Vitaminka A.D. Banja Luka, priprema do kraja 2021. godine iznenađenje za potrošače kad je u pitanju njen najprodavaniji brend ajvar.

Kompanija kontinuirano posluje još od 1947. godine i od male radionice postala je danas najpoznatije preduzeće za preradu voća i povrća ne samo u BiH, nego i u regionu.

Zahvaljujući konstantnoj primjeni najsavremenije tehnologije, uspijeva već 70 godina, bez promjena receptura, sačuvati prirodnost i kvalitet svojih proizvoda.

Prema riječima Dragane Šušak direktorice, ime Vitaminka danas je postalo sinonim za vrhunsku kvalitetu i prepoznatljiv ukus proizvoda.

„Vitaminka je prije svega apsolutni lider u proizvodnji i prodaji prerađevina od voća, a najviše mislimo na slatke namaze. Jednako dobru prodaju ostvarujemo i u oblasti prerađevina od povrća, koji su prepoznatljivi po ukusu i pažljivo odabranim sirovinama, kao i načinu proizvodnje“, kaže Šušak.

Kombinacija starih recepata i modernih proizvodnih procesa je upravo ono što Vitaminku izdvaja od konkurencije.

„Godišnje otkupljujemo na desetine hiljada tona najkvalitetnijeg voća i povrća, od kojih nastaju ukusne marmelade, džemovi, pekmez, voćni sokovi, nektari, voćni sirupi i pasterizirani proizvodi od povrća“, dodaje Šušak.

Ajvar – najprodavaniji Vitaminkin brend

Vitaminkin ajvar je njen najprodavaniji i najpoznatiji brend, koji je ovu kompaniju podigao u sam vrh prehrambene industrije na prostorima bivše Jugoslavije.

„Kada je u pitanju ajvar, do kraja 2021. pripremamo jedno iznenađenje za potrošače. U prošloj godini smo također predstavili novi proizvod, jedinstven na tržištu – kiseli krastavac sa medom i ljutom paprikom, koji je naišao na veoma pozitivne komentare i već je ostvario planiranu prodaju. Kiseli krastavci naše kompanije, možemo slobodno reći, bolji su i od onih iz kućne proizvodnje, budući da se u njih ne stavljaju nikakvi konzervansi“, tvrdi Šušak.

Inače, asortiman kompanije Vitaminka podijeljen je u tri grupe: program voća (džemovi, marmelade i pekmez), program povrća (kiselo povrće i ajvar) i program sokova (100% sokovi, nektari i sirupi).

„Slatki namazi su izuzetno popularni, o čemu svjedoči pozicioniranje na prodajnim mjestima. Naši sokovi i nektari su takođe veoma zastupljeni u ugostiteljskim objektima, a njihova odlika je da se njihov sastav odnosi isključivo na voće, vodu, i u nekima šećer, bez bilo kakvih dodataka koji se mogu pronaći u velikom broju “prirodnih” sokova“, dodaje Šušak.

Modernizacija proizvodnih pogona

Vitaminka je tokom 2020. godine obnovila i modernizovala proizvodni pogon, čime su značajno ubrzali proizvodnju, smanjili troškove i sada su znatno konkurentniji na tržištu.

„Iako je došlo do obnove pogona, sačuvan je tradicionalni recept i način pripreme dobro poznatih proizvoda kompanije. Važan faktor je i nabavka sirovina, gdje se izuzetno vodi računa o kvalitetu i ukusu voća  i povrća, kako bismo dobili svojstven proizvod“, tvrdi Šušak.

Mnogobrojne nagrade koje je kompanija dobila za svoje proizvode, svjedoče o predanosti i radu ove kompanije da svojim potrošačima podari samo najbolje.

Izvoz proizvoda u EU i SAD

„Kvalitet naših proizvoda potvrđujemo i posjedovanjem certifkata HACCP i ISO 9001:2008. Pored plasmana na tržištu Bosne i Hercegovine, naši proizvodi su pronašli i svoje mjesto u zemljama regiona, EU, Švicarskoj, SAD, Kanadi i Australiji“, istakla je Šušak.

Trenutno broje oko 200 stalno zaposlenih radnika, a s obzirom da se radi o proizvodnji koja je sezonskog karaktera, tokom sezone angažuju dodatnih 200 do 300 radnika.  Kao i sve domaće kompanije, pretrpjela je gubitke zbog pandemije COVID-19 u smislu smanjenog izvoza, ali i smanjene prodaje u prvim mjesecima na domaćem tržištu.

„Sada je taj period iza nas i prilagođavamo se novim vremenima. Sigurni smo da ćemo napornim i istrajnim radom dobiti pozitivne rezultate. Do kraja 2021. i u 2022. godini planiramo znatno više raditi na marketingu, jer se imamo čime pohvaliti“, rekla je Šušak.

(Izvor: Poslovne novine – Irena Vasić Dobrić)

scroll to top