Porodična kompanija koja se bavi proizvodnjom hrane, prvenstveno proizvodnjom konzumnih jaja, Agreks d.o.o. iz Donjeg Žabara bavi se još i ratarskom proizvodnjom, proizvodnjom stočne hrane, odgojem matičnog jata, odgojem koka nosilja, te tovom junadi.
“U opisu naše djelatnosti najviše se pominje proizvodnja, a to i jeste ono što nas najbolje opisuje. Mi smo proizvodna kompanija u poljoprivredi koja korištenjem najboljih praksi, najbolje tehnologije i znanja, uz kvalitetan stručan kadar i posvećenost proizvodi zdravu, kvalitetnu i konkurentu hranu. Ove godine Agreks proslavlja 30 godina svog poslovanja. Kada pogledamo unazad, mnogo je urađeno i Agreks je danas poznata i respektabilna kompanija u cijelom našem regionu, tako da možemo reći da smo zadovoljni postignutim”, kazao je za Poslovne novine Bojan Mirkić, zamjenik predsjednika Uprave Agreks d.o.o..
Kako bi očuvali proizvodni proces u vrijeme pandemije, Agreks je, kaže Mirkić, morao da se u proteklom periodu prilagodi uslovima i preporukama vlasti. Međutim, uspjeli su da rade u punom kapacitetu zajedno sa svojim partnerima, te potrošači nisu osjetili nikakav nedostatak. Zbog brzine, smirenosti i efikasnosti koju su pokazali, svoje poslovanje su i u toku pandemijske godine dodatno uvećali po svim parametrima.
“Ova godina je jedna od najtežih za proizvodnju u stočarstvu. Svjedoci smo rasta do historijskih maksimuma svih najbitnijih sirovina za proizvodnju stočne hrane, također i goriva, kartona, gvožđa. Taj rast nije pratila cijena finalnih stočarskih proizvoda. Tu do izražaja dolazi naša čvrsta osnova i diversifikovan posao, tako da očekujemo da i ove godine dodatno povećamo prihode naše kompanije”, istakao je Mirkić.
Agreks je, kaže Mirkić, dogovorio neke veoma zanimljive i izazovne poslove sa novim partnerima, a što im je još značajnije, produbili su i unaprijedili saradnju sa postojećim partnerima. Imaju i neke velike planove za naredni period, ali o tome još ne žele govoriti.
“Mi smo prije svega fokusirani na domaće tržište i saradnju sa domaćim trgovačkim lancima. Pored toga izvozimo svoje proizvode na sva tržišta zemalja CEFTA, a od 2019. smo prva i jedina kompanija koja je dobila izvoznu dozvolu za izvoz jaja u Evropsku uniju i od tada smo stalno prisutni i na tom tržištu. Na domaćem tržištu situacija je daleko od idealne, ali mi smo optimisti i radujemo se narednom periodu”, kaže Mirkić.
Kao najveći uspjeh Agreksa, Mirkić je istakao činjenicu da i nakon 30 godina rada imaju mnogo partnera, zadovoljne i motivisane zaposlene i prije svega milione zadovoljnih potrošača. Pojedinačni poslovni uspjeh na koji su najviše ponosni jeste promovisanje vlastitog brenda Naj jaje, naj daje 2007. godine. U to vrijeme, kaže, to je bio odvažan i drugačiji pristup koji je promijenio tržište i način prodaje jaja u BiH.
“Imamo mnogo planova do kraja ove i za naredne dvije godine. Što je jako važno uprkos neizvjesnom i otežanom poslovanju svi naši planovi se realizuju bez odlaganja. Do kraja godine planiramo puštanje u rad jedne od najsavremenijih i najvećih fabrika stočne hrane u BiH, sljedeće godine puštanje u rad farme za proizvodnju jaja u podnom držanju, što označava proizvodnju jaja bez kaveza. Već je započeta izgradnja novog sjedišta kompanije u Donjem Žabaru i to će biti pametna zgrada najljepša u tom dijelu zemlje. Također, tu su i nove farme odgoja, modernizacija postojeće opreme i slično. Ima tu i planova koje ne bismo još htjeli da otkrijemo, ali vrijedno radimo na njima”, poručio je Mirkić.
U Agreksu očekuju da i domaće nadležne institucije u saradnji sa evropskim zvaničnicima završe posao oko odobravanja izvoza konzumnih jaja A klase u EU, što bi i njima i ostalim proizvođačima otvorilo potpuno vrata tržišta od 500 miliona potrošača, što bi bio najbolji podsticaj za značajno povjećanje i proizvodnje i zaposlenosti. Tome se nadaju i za to se spremaju.
“Dugoročni plan nam je Agreks kao veliki proizvođač hrane, kako u primarnoj proizvodnji, tako i u industrijskoj preradi poljoprivrednih proizvoda. Preduzeće čiji proizvodi se prodaju u najvećim marketima širom EU. Vidim Agreks kao kompaniju znanja, kompaniju dobrih domaćina i kao sinonim za kvalitetnu, zdravu i svježu hranu”, zaključio je Mirkić.
(Izvor: Poslovne novine/Minela Pamuk)