Muftić: Bosnaplod vidi svoj rast i na halal tržištu

Global halal industrija je prilika za domaće kompanije, a rastom potražnje za halal proizvodima, posebno kao imputima mlječne, pekarske i kandiditorske industrije, Bosnaplod vidi svoj rast i na halal tržištu, izjavila je Eldina Muftić, izvršna direktorica Zeraa grupacije.

Muftić je izjavi za Fenu podsjetila da Zeraa grupacija u svojoj organizaciji, odnosno portfoliu ima dvije firme – Bosnaplod Brčko koja se bavi proizvodnjom i preradom voća, a druga je Hepok Mostar koja je u sektoru vinske industrije.

”Zerra grupacija je nakon preuzimanja Bosnaploda napravila velike investicije u ovom preduzeću kada je riječ o infrastrukturi, novim proizvodnim linijama, opremi, novim plantažama, kapacitetima rashladnih komora i drugo. Omogućeno je novo zapošljavanje ljudi, kao i lansiranje novih brendova, a posebno smo ponosni na brend Kulin koji obuhvata linije sokova i džemova”, kazala je Muftić.

Naglasila je da Zerra grupacija, odnosno njena kompanija Bosnaplod prisutna na svjetskom tržištu, te pored ostalih posjeduje i halal certifikat.  

”Možemo reći da smo prisutni na svjetskom tržištu i Bosnaplod 85 posto svojih proizvoda izvozi na tržište EU. Naš core business je smrznuto voće i po tome smo prepoznatljivi na svjetskom tržištu, a ključni proizvodi su smrznuta višnja, malina, šljive, jagode. Što se tiče prerađivačke industrije, odnosno sokova i džemova procentualno je to do 15 posto i to su proizvodi koji su se našli na policama u trgovinama u cijeloj  BiH i širom regije”, istakla je Muftić. 

Da bi zadovoljili takvo tržište, kako je dodala, zahtjevi su bili veoma veliki s obzirom na to da potrošači širom svijeta postaju svesni važnosti kvalitetnih i kontroliranih prehrambenih proizvoda. Navela je da se u ovom momentu mogu pohvaliti da već nekoliko godina Bosnaplod ispunjava zahtjeve halal standarda, te ostale referentne svjetske standarde kao što su ISO standardi, IFS, Organic.

”Naravno da nam je to pomoglo u plasmanu naših proizvoda i da danas imamo veoma ozbiljne ugovore na svjetskom nivou”, kazala je Muftić.

Od dolaska Zeraa grupacije u BiH, u društva te grupacije do danas je uloženo više od 60 miliona KM.

Od momenta preuzimanja društva Hepok u 2016. godini, uposleno je novih 50 radnika, što na današnji dan čini povećanje broja radnika od više od 120 posto.

Godišnje društvo Hepok angažuje oko 150 sezonskih radnika na poslovima uzgoja, berbe i prerade voća.

Muftić je dodala da je od momenta preuzimanja društva Bosnaplod u 2015. godini, uposleno novih 150 radnika.

U toku sezone, društvo Bosnaplod angažuje do 500 sezonskih radnika na poslovima uzgoja, berbe i prerade voća.

Godišnje društvo Bosnaplod preradi preko 7.000 tona voća, gdje se više od 80 posto proizvoda plasira na tržište EU.

”Sve su to brojke koje pokazuju da smo mi na neki način ‘stali na noge’ i pokušavamo da povećavamo proizvodnju, pa je Sarajevo halal sajam i naš halal certifikat mogućnost i prilika da se pokušamo i na taj način probiti na neka nova tržišta”, navela je Muftić za Fenu.     

Ona je kao ekspert za lance vrijednosti u agribusinessu učestvovala na panelu u okviru Sarajevo halal sajma  na kome je istakla da svaki imput u nekoj proizvodnji ili usluzi predstavlja dio finalnog proizvoda.

”Tu postoje mogućnosti za mobilisanje mnogih segmenata ka razvoju halal industrije u našoj regiji. Izraditi kvalitetne lance vrijednosti u halal industriji bit će poseban izazov”, dodala je Muftić. 

Kulin brend je silver sponzor drugog Međunarodnog sajma halal industrije na kome je danas organiziran Kulin slatki doručak za učesnike i posjetioce sajma.

(Fena)

scroll to top