Svaki ukus ima neko značenje i kazuje nešto o onome kome najviše prija.
Već je poznato da naše omiljene boje, muzika koju slušamo i filmovi koje gledamo govore mnogo toga o našoj ličnosti.
Međutim, neurolog dr Alen R. Hirš u knjizi “Koji je ukus vaše ličnosti” tvrdi da takođe hrana koju najradije konzumiramo i najviše volimo mnogo toga može da kaže o nama.
On je tokom 25 godina, na 18.000 ispitanika, uradio više od 200 istraživanja o čulima i neurološkim reakcijama signala ukusa i otkrio da pojačanje određenih ukusa i mirisa utiče na prehrambene navike, raspoloženje, percepciju, čak i na brzinu kojom učimo.
Kako je naveo u svojoj knjizi ljubitelji začinjene hrane su perfekcionisti, strogi su i kruti i u društvu su manje prijatni od sladokusaca.
Ako volite ljutu hranu…
Kako je kroz svoja istraživanja otkrio dr Hirš ljubitelji ljute hrane su i tragači za senzacijama, novim iskustvima i uzbuđenjima. Oni rado probaju nove začine. Imaju istančano čulo mirisa i ukusa.
To su ljudi koji uživaju u ekstremnim sportovima. Skloniji su koketiranju i flertovanju nego ljubitelji blagih ukusa.
Ako volite grickalice…
Ljubitelji grickalica od sebe očekuju mnogo, precizni su, vole tačnost i veoma su pedantni. Njih karakteriše energičnost, zabavni su i puni entuzijazma, kaže Hirš.
Ako volite ukus i miris vanilije, jasmina…
Kako tvrdi ovaj istraživač samo 10 odsto ukusa dugujemo nepcima, a čak 90 odsto receptorima mirisa koji su okidač za emocije. Dr Hirš navodi da na primjer miris crvenog grepfruta utiče na percepciju, pa će žena koja na sebi ima parfem sa notom ovog mirisa biti privlačnija i izgledati do šest godina mlađe.
Prema njegovim riječima miris jasmina je pravi afrodizjak, ako ga koristite u malim količinama.
Muškarce uzbuđuje i miris lavande, kao i pite od bundeve, a oba pola vole da osjete miris krastavaca, kolača s bananama i orašastim plodovima.
Ako najviše volite slatkiše…
Neurolog tvrdi da ljubitelji slatkiša vole da budu viđeni i cijenjeni. Vole kada se osjećaju posebno, ali i kada ih drugi smatraju posebnima.
Obožavaju dobar provod, pustolovine i rizik. Prema sebi su popustljivi.
Njihov moto je moto: “Radije ću žaliti zbog nečega što sam učinio, nego zbog nečega što sam propustio”.
Ljubitelji čokolade su šarmantni i koketni. Iako uživaju u intimnosti i romantici, često su u ljubavi skloni da prave dramu. Oni se više oslanjaju na intuiciju nego na logiku.
Za razliku od društvenih ljubitelja tamne čokolade koji su srce zabave, oni koji preferiraju mliječnu čokoladu su često introverti i više vole dobru knjigu. Okolina ih često pogrešno doživljava kao stidljive.
Ako volite slanu hranu…
Oni čijem su nepcu najdraži slani ukusi vjeruju u sudbinu. Smatraju da imaju malo ili nimalo kontrole nad životom. Kada učine nešto dobro, slanokusci priželjkuju malu nagradu u znak zahvalnosti, tvrdi dr Hirš.
Ustanovio je i da su ljubitelji čipsa ambiciozni, da imaju takmičarski duh… Frustriraju ih gužve u saobraćaju ili dugi redovi na kasama.
“Bilo da su na izletu ili za volanom automobila, ljubitelji slanog uvijek žure”, kaže Hirš.
Ako volite tjesteninu…
Ljubitelji tjestenine, peciva i hljeba po prirodi su vrlo ozbiljni, promišljeni i oprezni i ne vole promjene.
Ako volite gorke i kisele ukuse, ukus peršuna i cimeta…
Oni koji vole gorke ukuse su izbirljivi, dok su oni koji vole kiselo tolerantni.
Ljubitelji peršuna i cimeta su miroljubivi i obzirni prema drugima.
(Izvor: Nezavisne novine)