Ako se u potpunosti odreknete hljeba, vaš organizam će pretrpjeti ove promjene

Hljeb je namirnica koja je važna za naš organizam i utiče na naše zdravlje, ali za one koji pokušavaju da smršaju ili za osobe koje boluju od dijabetesa njegovo konzumiranje može biti kontraproduktivno.

Jeste li pomislili šta bi se dogodilo sa vašim tijelom kada biste potpuno izbacili ovu namirnicu iz upotrebe?

Bez obzira da li ste izbacili rafinisane žitarice, žitarice cijelog zrna ili ugljene hidrate, učinci mogu da variraju. Od odličnih i potpuno očiglednih, pa do nekih koji i nisu baš tako sjajni.

Gubitak kilograma

Kada smanjimo unos ugljenih hidrata, najprije ćemo primjetiti gubitak kilograma. Ali, nismo izgubili masnoću, već težinu vode koja se nakuplja u organizmu.

Kada su ugljeni hidrati u tijelu u obliku glikogena, svaki gram hrani tri do četiri puta svoje težine u vodi.

Kako smo odustali od ugljenih hidrata, tijelo je počelo da troši zalihe glikogena, te se gubi velika količina vode.

Osjećaj prividnog gripa

Kako bi tijelo iskoristilo mast kao gorivo, najprije se mora razgraditi na male komadiće koji se nazivaju ketoni. Povišenje ketona uzrokuje zadah, suha usta, umor, slabost, vrtoglavicu, nesanicu i mučninu.

Imamo osjećaj kao da nas je uhvatio virus. Tijelo se polako prilagođava da funkcioniše na ketonima, te prestajemo da se osjećamo loše, ali oni tijelu još uvijek nisu omiljeni izvor energije.

Povećana potreba za slatkišima

Prerađeni šećeri podižu vrijednosti šećera do velikih razmjera da bi se ubrzo naglo spustila. Na taj način se aktivira centar za zavisnost u mozgu vodeći ka stalnoj žudnji za slatkišima.

Ako konzumiramo hranu bogatu vlaknima nivo šećera možemo da održimo stabilnim i smanjimo potrebu za slatkim.

Srčane bolesti

Rizik od srčanih bolesti može da pada ili raste. Ta velika razlika zavisi od toga koju vrstu žitarica prestajete jesti. Studija objavljena 2014. u PLOS ONE našla je da rafinirani šećeri podižu nivo masnih kiselina u tijelu koje povećavaju rizik oboljevanja od srčanih bolesti i dijabetesa tipa II.

S druge strane, cjelovite žitarice poboljšavaju nivo holesterola i smanjuju rizike pojave srčanih bolesti, moždanog udara, gojaznosti i dijabetesa tipa II.

Osjećaj tromosti

Žitarice cijelog zrna su bogate gvožđem, magnezijumom i vitaminom B, koji su svi važni za održavanje nivoa energije, a mnogim ljudima već ionako nedostaje magnezijuma.

Osim toga, kako su ugljeni hidrati tijelu omiljeni izvor energije, njihov nedostatak usporava sve ćelije u tijelu.

Neredovna probava

Žitarice cijelog zrna igraju najvažniju ulogu u tome koliko smo vlakana unijeli hranom. Istraživanje u Americi pokazalo je da 92 odsto odraslih hranom ne unosi dovoljno žitarica.

Vlakna pomažu da stabilizujemo vrijednost šećera, a smanjuju i rizik od gojaznosti i hroničnih bolesti. Osim toga, pomažu rad probave i pražnjenja crijeva.

Razdražljivost

Ugljeni hidrati, cjeloviti ili rafinisani, povećavaju serotonin u mozgu. Kada prestanemo da jedemo zdrave žitarice i naše raspoloženje se mijenja.

Niži nivo energije

Smanjenjem ugljenih hidrata opada energija, u tijelu se smanjuje i nivo uskladištenih ugljenih hidrata pa pada i sposobnost vežbanja, a rezultati treninga su slabiji.

(Agrosavjet.com)

Redakcija

Next Post

Ukusna krempita

sub jan 18 , 2020
Sastojci: 7 žumanaca, 7 kašika šećera, 7 kašika mlijeka, 7 kašika ulja, 7 kašika brašna, malo praška za pecivo. Za kremu: 4 kesice pudinga od vanilije, 1 l vode, 300 g šećera, 7 bjelanaca, 1-2 kašike šećera. Za ukrašavanje: 200 g šlaga, 350 ml mlijeka, rendana čokolada. Priprema: 1. Pjenasto […]