Kad neko kaže ajvar većina građana Bosne i Hercegovine, a i šire, odmah pomisli na Vitaminku. Ova kompanija iz Banje Luke danas se može pohvaliti bogatom riznicom iskustva u proizvodnji kvalitetnih proizvoda, a tome svjedoči i velika potražnja proizvoda kao što su ajvar ljuti i blagi, ali i Paprika filet crvena, Krastavac delikates, Marmelada šipak i dobro poznati Vitaminkini voćni sokovi i nektari.
Voće i povrće koje koriste za svoje proizvode, kako su za Poslovne novine kazali iz ove kompanije, nabavljaju isključivo od provjerenih dobavljača.
“Zbog brige o kvalitetu sirovine trudimo se da je sirovina sa naših prostora, a u nedostatku količina nabavka se vrši iz zemalja regiona, iz Srbije i Makedonije, uz određene i kontrolisane uslove transporta. Povrće se koristi isključivo svježe u sezoni. Voće je također svježe sezonsko, a dio voća se i zamrzava u našoj hladnjači i koristi se po potrebi za proizvodnju sokova, marmelada, džemova i pekmeza tokom cijele godine”, kazali su nam iz Vitaminke.
Kompanija Vitaminka počela je sa radom 1947. godine kao mala radionica i već tada je bila najpoznatije preduzeće za preradu voća i povrća ne samo u gradu nego i širom bivše Jugoslavije.
“Mi znamo da tajna odlične kuhinje nije samo u pravom izboru sastojaka, nego i u znanju kako s ljubavlju pripremati jela. Zbog toga s ponosom ističemo da smo kombinacijom starih recepata i modernih proizvodnih procesa dobili proizvode koji zajedno posjeduju stoljetnu tradiciju i iskustvo naših predaka, ali i karakterističnu Vitaminkinu marku kvaliteta. Baš zbog kvaliteta naši proizvodi su traženi širom svijeta, od Crne Gore, Hrvatske, preko Austrije, Švicarske, Švedske, pa sve do Australije i Amerike”, ističu iz Vitaminke.
Od svog osnivanja, 1947. godine, Vitaminka proizvodi prehrambene proizvode prepoznatljivog kvaliteta, nagrađene velikim brojem domaćih i internacionalnih priznanja. Neka od tih priznanja su: nagrada za kvalitet voćnih sokova Ljubljanja 1963, priznanje za kvalitet proizvoda London 1964, Zlatni Merkur Rim 1977, zlatna medalja za kvalitet više različitith proizvoda Novosadski sajam 1980, 1981, 1993. i 2000. godine. Također, Zlatni su pobjednik Beograda 1983, 1984. i 1986, zlatne medalje za kvalitetu proizvoda Zagreb 1986, dobili su specijalno priznanje za kvalitet proizvoda Privredne komore Jugoslavije, bili su najuspješniji proizvođač prehrambenih proizvoda u BiH, Hip 2003, Zlatna kap za vrhunski kvalitet u proizvodnji sokova Banja Luka 2004, Zlatni suncokret, sajam hrane i pića, Banja Luka 2004, Prepoznatljiv kvalitet i razvoj domaćih proizvoda PKRS 2010, Zlatni klas, Agros 2012. Privredna komora RS, posebno priznanje za ajvar 2010. Privredna komora RS, za prepoznatljiv kvalitet i razvoj domaćih proizvoda 2012, Zlatni simbol kvaliteta, Kupujmo/koristimo domaće, Zlatna medalja na Novosadskom sajmu 2017. – Ajvar ljuti uprženi, Velika zlatna medalja na Novosadskom sajmu 2017 – Sok jabuke 100%. Šampion su kvaliteta grupe proizvoda Vitaminka AD Banja Luka, za proizvod Ajvar blagi na Novosadskom sajmu 2019, kao i zlatnu medalju za kvalitet za proizvod Feferon ljuti 2022. godine.
„Uz stručni tim kolega tehnologa iz sektora kontrole sve ulazne komponente prolaze rigoroznu kontrolu i inspekciju. Plodovi voća i povrća pažljivo su odabrani, određenog su stepena zrelosti i bez oštećenja. Uz pomoć savremene tehnologije ne dodaju se konzervansi, jer dugotrajnost proizvoda se postiže pasterizacijom na stručno odabranom temepraturnom i vremenskom režimu. Kuhanjem u vakuum kuhačima se, uz snižen pritisak, postiže kuhanje na znatno nižim temperaturama, čime se očuvaju visoko vrijedni sastojci u voću i povrću koji su termolabilni, odnosno degradiraju se na visokim temperaturama. Zatim se gotov proizvod, pored strogih kontrola i mikrobioloških ispitivanja u našoj laboratoriji, šalje na analizu JZU Institutu za javno zdravstvo Banja Luka. Zbog svega navedenog naši proizvodi godinama su izbor broj jedan potrošača i BiH, ali i širom svijeta“, poručuju iz Vitaminke.
Ova godina, navode, bila je veoma izazovna za Vitaminku. Kompanija se, bez obzira na ciklus investicija i svih izazova oko sirovina, potrudila da korisnici uživaju u najboljem kvalitetu proizvoda po pristupačnim cijenama.
“Ove godine Vitaminka će napuniti 75 godina postojanja, a sa time nam dolazi i cijeli rebrending, te još mnogo novina. Radujemo se da što prije podijelimo sa svojim potrošačima sve što im pripremamo”, poručili su.
(Izvor: Poslovne novine)