Hamida Begović je poduzetnica, supruga, majka i diplomirana profesorica arapskog jezika i književnosti koja se nakon završenog fakulteta našla na životnoj prekretnici. S obzirom da nije pronašla posao u struci ona je hrabro krenula da kroji svoju dalju životnu priču. U cilju povećanja svijesti kod ljudi o zdravoj ishrani zajedno sa mužem pokrenula je brend Butteria.
“Kako vidite moj trenutni posao nema veze s mojom strukom. Nakon diplomiranja, bilo mi je važno da radim, nije mi bilo stalo da taj posao bude isključivo u stuci. Prva ideja bila je da počnemo sa izradom neke zdrave slastice. Trebala je to biti upravo čokolada, puno zdravija varijanta od ovih koje se mogu pronaći na policama naših marketa. Pronašli smo sve kalupe, mašina je stigla preko prijatelja iz Indije, ali sirovinu nikad nismo ni nabavili. Naišli smo na toliko prepreka da smo na kraju odustali. Cijene sirovina su bile previsoke. I tako je mašina stajala šest mjeseci bez svrhe i onda smo pokušali napraviti puter od kikirikija”, ispričala je Hamida u razgovoru za portal Akta.ba.
Proizvodnju su počeli pod nazivom Bonsai Natural, ali su se odlučili na rebrendiranje kako bi privukli što više kupaca, te je tako nastala Butteria.
“Nakon istraživanja kako da iskoristimo mašinu, naišli smo na puter od kikirija. Čitali smo mnogo o njegovom sastavu, te smo odlučili početi s njim zbog prisustva prirodnih masti u plodu kikirija. Dugo smo imali samo kikiriki u ponudi, da bismo nakon nekoliko mjeseci počeli uvoditi i druge orašide. Samim uvođenjem, počeli smo i istraživati zdravstvene benefite svih orašida, kako ih koristiti i koliko su dostupni na našem području”, pojasnila je.
Reakcija ljudi oko njih je bila odlična.
“Nekako su svi bili oduševljeni na prvu, jer se radi o nečemu da kažem “neobičnom”. Neki su se i pitali zašto to, ko će to kupovati, ali mi smo gledali naprijed pa kako bude određeno”, rekla je.
Prije same registracije uradili su istraživanje terena za njihove proizvode.
“Počeli smo skupljati utiske kupaca koji su uglavnom bili naši prijatelji ili poznanici. Kada smo vidjeli da su odlični, počeli smo razmišljati o ozbiljnijem koraku, registaciji. Također smo igrali na sigurno, nismo uložili mnogo novca za početak, dobili smo poticaj od FZZZ i od Fondacije Mozaik, tako da nismo imali neki strah što se tiče finansija”, pojasnila je.
ŠIRENJE ASORTIMANA
Hamida ističe da su “Butteria” proizvodi posebni baš po procesu proizvodnje.
“Trudimo se da riječ “prirodno” bude stalno zastupljena u našem poslu. Druga stvar koja naše putere čini posebnim jeste da su to svježi puteri, odnosno da radimo po narudžbi. Nemamo skladište i najveća količina koju imamo na stanju odmah za prodaju jeste pet do deset putera. I to ako vam se posreći. Znači, ukoliko kupac naruči, čeka narudžbu nekoliko dana, a mi putere šaljemo kada budu gotovi. Kupac može biti siguran da je dobio svjež puter iz naše radionice po želji (sa ili bez soli)”, rekla je.
Zadovoljni su svojim poslom, nadaju se da će u budućnosti rasti i zaposliti još radnih kolegica.
“U planu je širenje asortimana, svakako. Potrebno je mnogo eksperimentisanja sa sastojcima, te izrada etikete i na kraju analiza proizvoda da bi se moglo pustiti u prodaju. U trgovini sam probala badem preliven tamnom čokoladom i jako mi se dopao. Nakon toga sam željela da to pretvorim u “tečnu” deliciju. Tražili smo što zdraviju varijantu čokolade i tamna čokolada koju koristimo sastoji se od 70 posto kakaoa. Zasad su utisci kupca odlični”, ispričala je Hamida.
Hamida nam je ispričala koliko je teško bilo pokrenuti jedan ovakav biznis u našoj državi.
“Mislim da svi oni koji imaju biznis u BiH znaju šta znači pokrenuti biznis. Nismo imali problema prilikom pokretanja, osim što morate biti spremni mjesec dana hodati po ustanovama i ono naše “Ganjati papire”. Što se tiče vrste biznisa, mogu reći da nije baš lahko jer se radi o proizvodnji hrane”, kazala je.
Navela je da su mnogo čitali zakone o prostoru, o načinu proizvodnje, o dozvoljenim stvarima u radnji i slično.
“Pored toga tu su analize proizvoda o sigurnosti korišenja, zatim analize o hranjivim vrijednostima i drugo. Ali opet ako nešto želite dovoljno jako, ne postoji prepreka za vas”, mišljenja je.
KLJUČ USPJEHA JE PLANIRANJE
Pored toga što je supruga i poduzetnica, Hamida je i majka dvogodišnjeg dječaka, s toga nas je zanimalo kako sve stiže organizovati i u kojim trenucima je najteže.
“S obzirom da sam više pesimista nego optimista, super mi ide za sad. Najvažniji dio mog života jeste planiranje. Čim ustanem znam šta treba da radim. Prvo što je meni kao jednoj ličnosti važno jeste duševno punjenje baterija sa mojim namazom i Kur'anom. Nakon svih tih obaveza na red dolazi posao. Trudim se da imam vremena za dijete i za svoju porodicu, a u isto vrijeme da ispoštujem narudžbe i da ih šaljem na vrijeme. Muž je tu da pomogne u bilo kojem trenutku, tako da čim on stigne preuzima dijete a ja idem da završim posao”, ispričala je.
Najteže je kaže kad imaju ogroman broj narudžbi, a s obzirom da se radi o proizvodnji po narudžbi to bude baš teško.
“Rijetko imamo odmah dostupne putere na stanju, a iako imamo to se proda za dan ili dva”, rekla je.
Za kraj našeg razgovora je istakla da je potrebno vremena da se jedan biznis razvije i prepozna u društvu, međutim da je važno hrabro koračati naprijed ka ostvarenju ciljeva, jer ako se mi ne izborimo za sebe neće niko drugi.
Trenutno se njihovi proizvodi mogu nabaviti u radnjama zdrave hrane u Sarajevu, a to su Dedina magaza, Maxuzija, trgovina Alpo, Delicije (Čengić-Vila) i Almond Sl (Ilidža), u Mostaru u Bio Timu (Mepas Mall) i novoj radnji u Visokom Natura Bakery. Pored toga, svi proizvodi se mogu poručiti preko Facebook i Instagram stranice.
(Izvor: Akta.ba / Razgovarala: Erna Salkić)