Poljoprivreda za razvoj agroturizma: U PREC-u proizvode sokove, ajvar, pekmez, ali i prave pite

Agroturizam predstavlja poseban oblik turizma i odnosi se prvenstveno na poljoprivrednike koji razvijaju turističku ponudu na svom imanju, kako bi na jedan drugačiji način predstavili i dali dodatnu vrijednost svojim proizvodima.

Na području grada Živinice djeluje nekoliko Udruženja koja svojim radom značajno doprinose razvoju turizma. Također, mnoga udruženja kao primarni zadatak imaju i razvoj agroturizma. Jedno takvo je i Udruženje porodica ”Porodično ruralno edukativni centar” Živinice koji na ovom području egzistira oko deset godina. Pored promovisanja solidarnosti i zajedničkih poduhvata na ruralnom području, želi doprinijeti i profesionalizaciji poljoprivrednika.

”Primarni cilj udruženja je razvoj agroturizma s obzirom da u BiH pogotov ovaj dio tuzlanske regije rade poljoprivredne kulture. Pokušalo se na jedan drugačiji način pomoći poljoprivrednim proizvođačima, odnosno edukovati ih i pokaziti im da se poljoprivreda može raditi i kroz turizam”, kaže Almir Dedić, predsjednik Udruženja porodica ”PREC” Živinice.

Agroturizam predstavlja poseban oblik turizma i odnosi se prvenstveno na poljoprivrednike koji razvijaju turističku ponudu na svom imanju, kako bi na jedan drugačiji način predstavili i dali dodatnu vrijednost svojim proizvodima. Ova grana turizma ima velike predispozicije da ima još svjetliju budućnost na području kako naše države, tako i kantona. Udruženje ”PREC” Živinice također želi agroturizam spojiti i sa novim tehnologijama.

”Baza je i dalje poljoprivreda, ali planiramo i da u narednom periodu radimo edukacije sa mladima iz IT sektora, i sa novim tehnologijama i da pokušamo da spojimo poljoprivredu i sve ono što nas danas prati kroz moderan način poslovanja i rada”, ističe Dedić.

Porodično-ruralno-edukativni centar trudi se sačuvati od zaborava tradicionalne bosanske vrijednosti, proizvode koji se rade na selu, ali i da zaštiti sve ono što se naziva ”domaće”. Također, nastoji i skrenuti pažnju javnosti da se na ovakav način promocije domaćih proizvoda promoviše i država Bosna i Hercegovina, te da bi se iz tog razloga i mladi trebali uključivati u ovakve projekte.

”S obzirom da znamo da neki proizvodi padaju u zaborav pokušavamo da evo u periodu zimnice da se preradi sve ono što imamo na selu i to je jedan vid obuke jer pokušavamo naučiti porodice da sam višak što proizvedu od proizvoda da ga mogu staviit u prodaju. Izuzetno je bitno da ovakva udruženja postoje i bitna je međunarodna saradnja a mi itekako imamo šta za ponuditi, od tradicionalnih pita do ajvara”, navode iz PREC-a.

Ono što je turistima najviše interesantno kada su u pitanju naši proizvodi jeste ajvar. Pored toga, u ovom udruženju od voća i povrća prave pekmeze, džemove, sokove, ali i salatu, te paprike punjene sirom u maslinovom ulju.

”Prošle godine smo preradili oko sedam tona jabuke, dobili oko tonu soka, na stotine kilograma pekmeza. Pokušavamo da ono u sezoni što imamo da i preradimo. Pravili smo sok od nane, sok od zove. Pravimo paprike punjenje sa sirom, to je jedna delicija koju možemo naći u našim marketima”, rekao je predsjednik Udruženja porodica ”PREC” Živinice.

Prirodno okruženje, mirna okolina bez buke, domaća hrana, upoznavanje seoskog načina života i druge turističke ponude najvažnije su karakteristike ruralnog turizma. U današnje vrijeme prezasićenosti gradskim načinom života, sve više ljudi nastoji pronaći mir u seoskim predjelima. Koncept agroturizma nastavak je ekoturizma, a potiče posjetitelje na iskustvo poljoprivrednog života iz prve ruke.

scroll to top