Agroturizam postaje sve popularniji širom svijeta. Turisti žele autentičnu domaću ponudu, više boravka u prirodi i na selu. Na području Živinica upravo ovaj segment postavili su u centar strategije razvoja turizma. Punu podršku daju seoskim domaćinstvima.
Nesiba Nurkić iz Svojata kod Živinica bavi se poljoprivredom decenijama. U agroturizmu je vidjela priliku da unaprijedi svoj rad i bolje se predstavi na tržištu. Kao članica Porodičnog ruralnog edukativnog centra završila je šestomjesečni kurs u Francuskoj.
“Ranije se radilo nekako standardno, prerada ta viška proizvoda. Međutim, sada smo išli na to profesionalno, kalkulacija tih proizvoda, radili smo tehnologiju proizvodnje tako da smo se, u pravom smislu te riječi usavršili”, ističe Nurkić.
Porodični ruralni edukativni centar Živinice dio je priče koja je potekla iz Francuske. Tadašnji koordinator na projektu u Živinice je došao prije deset godina kako bi radio na edukacijama, a posljednjih godina sa suprugom dolazi kao turista.
“Ono što ja mislim o Bosni je samo lijepo. Imate predivnu prirodu, odličnu tradicionalnu hranu, sa ljudima je lako uspostaviti kontakte, jer su otvoreni i gostoljubivi. Mala poteškoća je jezik, ali pokušavamo naučiti bosanski, jer dolazimo tako često, ali trebali bi i Bosanci unaprijediti svoje poznavanje jezika”, kazao je Pjer Pivotski, turista iz Francuske.
“Do sada smo posjetili neke manastire, zatim gradove poput Tuzle, Sarajeva, pejzaže okolo, ali ovdje naročito ljudi su prijateljski raspoloženi, dobra je hrana, iako je i u Francuskoj hrana jako dobra i ovdje je ponuda sjajna, udobno je, tiho, nikad nema nikakvih problema kada dođemo u Bosnu”, poručila je Medlin Pivotski.
Grad Živinice ove je godine start up projekte prilagodio agroturizmu uvidjevši potencijal. Nedavno je formirana i Turistička zajednica, a blizina aerodroma upravo ovom gradu stvara dostupnost ponude stranim turistima.
“U prvi plan, kada je u pitanju start up projekat Grada Živinice, stavljen je agrokutak, agro domaćinstva i stavili smo agroturizam u prvi plan. Mi ćemo stimulisati direktno, kako preko start up-ova, tako indirektno i putem infrastrukturnih projekata”, kaže gradonačelnik Živinica Samir Kamenjaković.
“Već smo uspostavili određene kontakte sa našim ponuđačima usluga. Takođe, pokušavamo u saradnji sa USAID-ovim projektom, da radimo na marketinškoj promociji Grada Živinice kontaktirajući ponuđače i kontaktirajući naše dostavljače u svijetu”, navodi direktor Turističke zajednice Grada Živinice Edvin Selić.
“Radimo na stalnom unapređenju turističkih potencijala zajedno sa gradom Živinice, sa kantonalnim ministarstvom turizma. Čak smo imali skoro i posjetu od USAID-a koji imaju odjeljenje za održivi razvoj turizma i već imamo projekte koji su u fazi realizacije”, rekao je direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla Dževad Halilčević.
Poljoprivredni potencijal Živinica u kombinaciji sa bogatom ponudom prirodnih i kulturno-historijskih znamenitosti poput jezera, rijetke prašume, nekropole stećaka i višestoljetnih vjerskih objekata otvara mogućnost za snažniji razvoj turizma u ovim krajevima. Stalne edukacije stanovništva, podrška putem projekata i marketinška promocija trebali bi već tokom ove godine pokazati rezultate.
(Izvor: BHRT)