Deset jesenjih plodova odličnih za zdravlje i vitku figuru

Voće i povrće najbolji su čuvari zdravlja jer pomažu u smanjenju rizika od koronarne srčane bolesti, moždanog udara i nekih karcinoma.

Također, sadrže malo kalorija, što pomaže u sprječavanju pretilosti.

Iako pojam ”superhrana” nema tačnu definiciju, stručnjaci za zdravu prehranu definiraju je kao hranu bogatu visoko vrijednim sastojcima – a mnoštvo jesenskih plodova, koji nam polako pristižu na tržnice, savršeno odgovaraju tom opisu.

Ovo je deset jesenskih namirnica, prejma preporukama nutricionista, koje čuvaju zdravlje i vitku liniju.

Jabuke

Kraljica voćnjaka ovu titulu nosi s razlogom – sadrži veliku količinu vlakana – hranjivih sastojaka koji daju osjećaj sitosti i pomažu u zdravoj probavi. Usput, konzumirajući jabuke dobijate i antioksidanse te spoj zvan kvercetin koji se bori protiv ćelija raka.

Kruške

Kruške su izvrstan izvor vlakana. Samo jedna kruška sadrži četvrtinu naših dnevnih potreba za vlaknima. Također, ljudi koji jedu hranu bogatu antocijaninom, poput krušaka, pod manjim su rizikom od dijabetesa, tvrdi istraživanje s Harvarda provedeno na gotovo 200 hilada muškaraca i žena.

Slatki krompir ili batat

Dobar izvor vitamina A i željeza, slatki krompir također se bori protiv upalnih procesa u organizmu koji mogu uzrokovati hronične bolesti. Stručnjaci savjetuju da jedete i kožu kako biste maksimalno povećali unos vlakana. Jedite ih pečene kao prilog ili u salati.

Bundeva

U svježim plodovima bundeve pronaći ćete hranjiva vlakna i beta-karoten. Probajte bundeve pečene, dinstane, konzervirane ili svježe, a zatim dodajte malo cimeta za slatku varijantu ili curryja za kiselu.

Sjemenke tikve

Kad režete tikvu obavezno sačuvajte sjemenke. Osušite ih u rerni i konzumirajte kao grickalice ili dodatak salatama, supama ili zobenoj kaši. U njima se krije prava riznica vlakana, fosfora, mangana i željeza.

Pastrnjak

Blizak srodnik mrkve, samo slađi i bijele boje, prava je riznica zdravlja. U samo jednoj porciji ovog korjenstog povrća dobit ćete četiri grama vlakana, vitamin C i bakar. Posegnite za njim kad god se poželite brze i jednostavne užine.

Cvekla

Nitrati koje cvekla sadrži mogu sniziti krvni pritisak i pomoći da se brže oporavite od napornog treninga, tako da ćete sutradan opet moći vježbati bez posljedica. Možda ste primijetili da sudionici maratona, nakon trke piju sok od cvekle? Istraživanja su pokazala da je konzumiranje cvekle izvrsna metoda otklanjanja tragova iscrpljenosti u organizmu.

Šipak ili nar

Ovaj sočni dar prirode sadrži pregršt polifenola koji štite ćelije od slobodnih radikala, a također nas opskrbljuje folatima i vitaminom C.
Istraživanja pokazuju da sjemenke šipka mogu pomoći u kontroli krvnog pritiska, a pomažu i u bržem oporavku mišića nakon vježbanja.

Karfiol

U jednoj šoljici cvjetova karfiola nalazi se dnevno potrebna količina vitamina C, kao i vitamina A i B6 te kalija.

Prokulice

Da veličina nije uvijek važna, najbolji dokaz su prokulice. Bogate su antioksidansima koji pomažu u borbi protiv raka te osiguravaju vlakna i bogatstvo vitamina, uključujući vitamin C za jačanje imuniteta, plus vitamin K koji potiče zdravlje kostiju i zgrušavanje krvi.

(Teglica.ba/Hayat.ba)

Redakcija

Next Post

EKOBIS 2019 okupio 270 izlagača iz osam zemalja (FOTO)

čet sep 12 , 2019
Danas je u Bihaću otvoren 17. međunarodni sajam ekologije ”EKOBIS 2019” koji je okupio 270 iozlagača iz nekoliko zemalja. Na samom otvaranju, premijer Unsko-sanskog kantona Mustafa Ružnić naveo je da je sajmište Luke u Bihaću idealno mjesto za razvoj poslovnog ambijenta u ovom dijelu Bosne i Hercegovine. ”Naš primarni cilj […]