Cijene rastu, a niko se ne žali: Da li potrošači znaju svoja prava?

Ilustracija

Svakodnevno poskupljenje energenata, osnovnih životnih namirnica ali i poskupljenje na globalnom nivou negativno utiču na kupovnu moć stanovništva. Građani sve više promišljeno troše novac, a kupovine na veliko su već odavno prošlost. U većini slučajeva namirnice kupuju u trgovačkim centrima, koji različito kreiraju cijene.

”Mi smatramo da trgovinski centri ne mogu možda poduzeti socijalne aktivnosti, osim možda akcija prodaje roba po nižim cijenama roba koje su blizu isteka datuma roka. Trgovci trebaju pratiti konkurentske cijene, i isto tako na način kako su povećavali cijene i da prate i snižavanja cijena”, kaže Gordana Bulić, predsjednica Kluba potrošača TK.

Kako ističu iz Kluba potrošača TK trenutno je aktuelan blagi pad cijena nafte i naftnih derivata, te se nadaju da će trgovci  trend smanjenja cijena energenata ugraditi u već ranije povećane cijene roba. Uzimajući u obzir da sindikalna potrošačka korpa za novembar 2022. godine iznosi 2.986 KM, a da je prosječna plata isplaćena u Federaciji BiH za septembar 2022. iznosila 1.140 KM, iz Kluba potrošača rješenje vide u raspodjeli prihoda od poreza. U oktobru ove godine ukupan nivo ostvarenih  prihoda po osnovu indirektnih i direktnih  poreza, te socijalnih doprinosa u Federaciji BiH iznosio je 799,9 miliona KM, što je za 13,4 posto više u poređenju sa istim mjesecom prošle godine. Iz Kluba tvrde da nadležni i institucije mogu učiniti mnogo.

”Sve druge institucije mogu da se osvrnu i na poreze za čije prilive imamo enormne iznose. Poreze čije iznose ne mogu potrošiti. Oni stoje, nije planirana njihova raspodjela, a sa druge strane potrošači jako teško žive i praktično se brinu o tome da li sutra mogu kupiti hljeb”, dodala je Bulić.

A cijene su svima visoke. U većini slučajeva građani se žale za kvalitet usluge, ali kada je riječ o cijenama, tu nema povećanog broja pritužbi.  Ono što je posebno alarmantno jeste to što građani odnosno potrošači u većini slučajeva nisu upoznati sa svojim pravima.

U nekim tržnim centrima trebao bi biti Odjel službe za odnose sa kupcima. Ukoliko oni nisu u mogućnosti to da obezbijede ili ukoliko se na takav način ne riješi spor između kupca i prodavca, onda se kupac obraća Klubu potrošača”, zaključila je Dželmina Huremović, pomoćnica ministra trgovine, turizma i saobraćaja TK.

Nakon obraćanja udruženjima potrošača, potrošač svoja prava može tražiti i u inspekcijama, pa sve do suda.  Kako bi kupci imali mogućnosti da ostvare svoja prava najvažnije je da sačuvaju  račune od kupovine kako bi mogli dokazati vjerodostojnost.

scroll to top